Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation

Obecnie zwolennicy reklam twierdzą, że brak reklam byłby katastrofą dla

Obecnie zwolennicy reklam twierdzą, że brak reklam byłby katastrofą dla rynku a zwykli obywatele musieliby za wszystko płacić więcej.
Tymczasem jest to zwykły mit.








Gdyby reklamy zostały zakazane lub mocno ograniczone przestrzeń publiczna byłaby czystsza a umysły ludzi nie byłyby zaśmiecane szumem informacyjnym.

Natomiast w kwestii wydatków nie zmieniłoby się całkiem nic - co prawda musielibyśmy płacić za oglądanie telewizji lub nawet płacilibyśmy większy rachunek za internet, ale za to moglibyśmy oszczędzić o wiele więcej. 

Dlaczego?

Obecnie nawet połowa ceny popularnych produktów poświęcana jest na wszechobecne reklamy. Reklamowanie produktu jest dla firm nawet ważniejsze niż dbanie o jego jakość. Gdyby pojęcie masowej reklamy zanikło firmy zaczęłyby konkurować ze sobą poprzez jakość i ceny. Wszystkie ceny obecnych produktów spadłyby podczas gdy jakość pozostałaby bez zmian. Wiele mniejszych firm miałoby szansę rozwinąć się na rynku.
Miałoby to też znaczący wpływ na polską gospodarkę.

Upadek marketingu w świecie bez reklam to też mit. Marketing przetrwałby ale stałby się o wiele bardziej kreatywny i bardziej dopasowany do potrzeb konsumenta i wyglądałby podobnie jak obecny marketing za pomocą portali społecznościowych. Zaletą takiego marketingu byłoby, że uczestniczyliby w nim tylko zainteresowani, niezainteresowani mogliby to bez większych przeszkód omijać.
Zobacz następny

Komentarze

Momencik, trwa ładowanie komentarzy   ładowanie…