No trochę sie zagalopowałeś - w kwalifikacjach silniki miały ponad 1000 koni, a najmocniejszy silnik miało BMW w sezonie 1986, który potrafił osiagnąć około 1350-1400 KM.
Skąd masz takie dane? Bo ja przeglądając parę numerów F1 Racing znalazłem że silniki na najwyższym doładowaniu miały około 1350-1400 KM, a dokładnej mocy nie dąło się zmierzyć bo silniki były tak mocne że na hamowni nie dało sie ustalić mocy.
Juz teraz nie pamietam dokladnie gdzie to przeczytalem, ale w google wpisalem cos w stylu "most powerful f1" lub cos takiego, glownie sezon 1986, ostatni rok przed ograniczeniem cisnienia doladowania. Wtedy ktorys z zespolow posiadal hamownie na ktorej dalo sie zmierzyc moc do 1500 koni, i zabraklo skali zeby zmierzyc. Tak jak juz napisalem, niektorzy celowo zmniejszali moc samochodow, zeby zwieszkyc niezawodnosc i zmniejszyc zuzycie paliwa. Warto wspomniec, ze te silniki mialy 1.5 litra i 4 cylindry :)
4 cylindry to miały silniki BMW, Hart, Zakspeed (po wycofaniu BMW niektóre zespoły używały jednostek BMW pod nazwa Megatron) i Alfa Romeo (przez kilka wyscigów dla Ligiera w 1987), bo tak to mieli silniki 8-cylindrowe, ponadto przez jeden sezon zespoł Osella miał swój silnik 8-cylindrowy, a reszta to były 6-cylindrowe. A co do tej mocy też szukałem podobnie i znalazłem że moc 1500 KM była to legenda-za najbardziej prawdopodobną moc uznaje sie 1300-1400 KM.
No trochę sie zagalopowałeś - w kwalifikacjach silniki miały ponad 1000 koni, a najmocniejszy silnik miało BMW w sezonie 1986, który potrafił osiagnąć około 1350-1400 KM.
OdpowiedzNie, nie zagalopowalem sie, niektore silniki przekraczaly 1500 koni, ale czesto wybuchaly dlatego zmniejszano cisnienie doladowania.
OdpowiedzSkąd masz takie dane? Bo ja przeglądając parę numerów F1 Racing znalazłem że silniki na najwyższym doładowaniu miały około 1350-1400 KM, a dokładnej mocy nie dąło się zmierzyć bo silniki były tak mocne że na hamowni nie dało sie ustalić mocy.
OdpowiedzJuz teraz nie pamietam dokladnie gdzie to przeczytalem, ale w google wpisalem cos w stylu "most powerful f1" lub cos takiego, glownie sezon 1986, ostatni rok przed ograniczeniem cisnienia doladowania. Wtedy ktorys z zespolow posiadal hamownie na ktorej dalo sie zmierzyc moc do 1500 koni, i zabraklo skali zeby zmierzyc. Tak jak juz napisalem, niektorzy celowo zmniejszali moc samochodow, zeby zwieszkyc niezawodnosc i zmniejszyc zuzycie paliwa. Warto wspomniec, ze te silniki mialy 1.5 litra i 4 cylindry :)
Odpowiedz4 cylindry to miały silniki BMW, Hart, Zakspeed (po wycofaniu BMW niektóre zespoły używały jednostek BMW pod nazwa Megatron) i Alfa Romeo (przez kilka wyscigów dla Ligiera w 1987), bo tak to mieli silniki 8-cylindrowe, ponadto przez jeden sezon zespoł Osella miał swój silnik 8-cylindrowy, a reszta to były 6-cylindrowe. A co do tej mocy też szukałem podobnie i znalazłem że moc 1500 KM była to legenda-za najbardziej prawdopodobną moc uznaje sie 1300-1400 KM.
OdpowiedzByc moze, fakt faktem ze to i tak duzo :)
Odpowiedz