Myślisz o B-2 Spirit. F-117 też tani nie jest, ale na pewno nie kosztuje 2 mld.
Najciekawsze jest to, że przy projektowaniu F-117 nikt nie pomyślał, że przyjdzie mu się zmierzyć z tak starymi radarami, jak te z zestawu Newa. Szczegółów nie znam, ale wygląda na to, że pracowały na innej długości fal, niż te przeciw którym miał być chroniony F-117 i dlatego udało się go częściowo namierzyć, gdy zrzucał bomby. Rakietę wystrzelono "na ślepo", i włączono radar dopiero, gdy była tuż poniżej samolotu. Od momentu włączenia się alarmu ostrzegawczego w kokpicie do eksplozji minęło parę sekund - pilot nie miał szans na reakcję.
Jeszcze inna ciekawostka: swego czasu Muzeum Lotnictwa w Belgradzie, gdzie znajduje się wrak, sprzedawało fragmenty poszycia samolotu z certyfikatem, że pochodzą z F-117. Podobno wiele tych "pamiątek" wykupili Amerykanie.
punkt dla Serbów! 2 miliardy dolarów poszły w błoto!
OdpowiedzMyślisz o B-2 Spirit. F-117 też tani nie jest, ale na pewno nie kosztuje 2 mld. Najciekawsze jest to, że przy projektowaniu F-117 nikt nie pomyślał, że przyjdzie mu się zmierzyć z tak starymi radarami, jak te z zestawu Newa. Szczegółów nie znam, ale wygląda na to, że pracowały na innej długości fal, niż te przeciw którym miał być chroniony F-117 i dlatego udało się go częściowo namierzyć, gdy zrzucał bomby. Rakietę wystrzelono "na ślepo", i włączono radar dopiero, gdy była tuż poniżej samolotu. Od momentu włączenia się alarmu ostrzegawczego w kokpicie do eksplozji minęło parę sekund - pilot nie miał szans na reakcję. Jeszcze inna ciekawostka: swego czasu Muzeum Lotnictwa w Belgradzie, gdzie znajduje się wrak, sprzedawało fragmenty poszycia samolotu z certyfikatem, że pochodzą z F-117. Podobno wiele tych "pamiątek" wykupili Amerykanie.
Odpowiedz