A szkoda bo silnik Wankla to rewelacyjna koncepcja. Ma dużo mniej złożoną konstrukcję i większą sprawność niż silnik tłokowy, pracuje bardzo płynnie ze względu na to że na jeden pełny obrót wału silnik wykonuje aż 3 pełne cykle. Niestety, uszczelnienie komory spalania jest dość problematyczne a zużycie paliwa wysokie. Świetny silnik, ale tylko do sportowych pojazdów.
Pozostaje mieć nadzieję że uda się zaradzić kwestiom środowiskowym i że kiedyś ujrzymy np. Mazdę RX-9 :)
Racja. Jednostka zajmowała mało miejsca (RX-7 ma nisko poprowadzoną maskę), miały niezłe osiągi (RX-7 ma niezłe osiągi). Właśnie chciałbym RX-9 zobaczyć.
@Boruciak: Co im przeszkadzało że silniki spalały 8 litrów / 100 kilometrów. Mogli się doczepić do Bugatti albo do Lamborghini, bo te samochody żrą 3x tyle. A mogła być Mazda RX-9...
A szkoda bo silnik Wankla to rewelacyjna koncepcja. Ma dużo mniej złożoną konstrukcję i większą sprawność niż silnik tłokowy, pracuje bardzo płynnie ze względu na to że na jeden pełny obrót wału silnik wykonuje aż 3 pełne cykle. Niestety, uszczelnienie komory spalania jest dość problematyczne a zużycie paliwa wysokie. Świetny silnik, ale tylko do sportowych pojazdów. Pozostaje mieć nadzieję że uda się zaradzić kwestiom środowiskowym i że kiedyś ujrzymy np. Mazdę RX-9 :)
OdpowiedzRacja. Jednostka zajmowała mało miejsca (RX-7 ma nisko poprowadzoną maskę), miały niezłe osiągi (RX-7 ma niezłe osiągi). Właśnie chciałbym RX-9 zobaczyć.
OdpowiedzDziękujcie unii i jej wymysłom.
Odpowiedz@Boruciak: Co im przeszkadzało że silniki spalały 8 litrów / 100 kilometrów. Mogli się doczepić do Bugatti albo do Lamborghini, bo te samochody żrą 3x tyle. A mogła być Mazda RX-9...
Odpowiedz