Bzduropedia....
Jaki kuźwa statek? W wojsku, a dokładnie w marynarce wojennej są OKRĘTY, żadne 10 dni po ukończeniu był przebazowywany do bezpieczniejszej bazy celem ukończenia. Jaka pełna wyporność 70 755ton? Może jeszcze 3 gramy? Nikt nigdy nie sprawdzał jego faktycznej wyporności to po co ta bzdurna końcówka? To raz, a dwa po przebudowie na lotniskowiec zdjęto wiekszość opancerzenia i 3 ciężkie wieże wraz z działami więc jeśli dla Yamto podaje się 63 000ton to jakim cudem lżejszy lotniskowiec miałby mieć więcej? Kolejna sprawa to w US Navy w 1944 nie było okrętu o nazwie Archer-fish, jak już to Archerfish
@tehawanka:
1. nie chciałem dwa razy używać słowa "okręt" w tym samym zdaniu
2. bo jestem leniwcem i skopiowałem to ze źródła
3. bo jest to wyporność pełna - do tego trzeba dodać samoloty, ich uzbrojenie, ciężar pokładu startowego id.
4. dzięki za to ostatnie, widać w źródle był błąd
Ale tam było okręt i okret podwodny, okręt jest jednostka marynarki wojennej, a statek marynarki handlowej, co ciekawe Japońska Armia wybudowala sobie lotniskowce nie podlegające marynarce wojennej.
Proponuję zmienić źrodla lub uzupelnić. Shinano został wyprowadzony ze stoczni ponieważ obawiano sie amerykańskich nalotów i teoretycznie przejety przez marynakrę jednak nie był ukonczony, najlepszym dowodem na to jest to, że zatonął bodajże po 3 torpedach, a na pokładzie brakowało części drzwi wodoszczelnych i przebywało na nim o ile mnie pamięć nie myli coś około 300 stoczniowców.
Zazwyczaj dla okretów są podawane 2 wyporności pełna i standardowa, w tonach zwykłych lub dlugich. Wyporność dla jednostek typu Yamato jest podawana szacunkowo, ponieważ nie zachowało się wiekszość planów, a cała budowa tych jednostek została utajniona. Nawet zaloga nie znala pełnych danych jednostek na ktorych służyła. Nie wiem czy ze zwględu na wojne w ogole mierzono pełną wyporność tych jednostek, najczęściej podawana jest wyporność 63tys ton jako wyporność standard, 65tyś jako wyporność pełną u Skylskiego w monografii najlepiej sprawdzić wyporność Yamato. Lotniskowiec w żaden sposób nie mógłby być cięższy ponieważ jak wspomniałem zdjęto z niego ciężkie wieże wraz z uzbrojeniem i amunicją, oraz większość grubego opancerzenia. Nadbudowa pokładu nawet wraz z samolotami nie dała by rady być cięższa, do tego nigdy nie zmierzono rzeczywistej wyporności Shinano stąd podawanie wyporności z końcówką do 55 ton jest bzdurą.
Bzduropedia.... Jaki kuźwa statek? W wojsku, a dokładnie w marynarce wojennej są OKRĘTY, żadne 10 dni po ukończeniu był przebazowywany do bezpieczniejszej bazy celem ukończenia. Jaka pełna wyporność 70 755ton? Może jeszcze 3 gramy? Nikt nigdy nie sprawdzał jego faktycznej wyporności to po co ta bzdurna końcówka? To raz, a dwa po przebudowie na lotniskowiec zdjęto wiekszość opancerzenia i 3 ciężkie wieże wraz z działami więc jeśli dla Yamto podaje się 63 000ton to jakim cudem lżejszy lotniskowiec miałby mieć więcej? Kolejna sprawa to w US Navy w 1944 nie było okrętu o nazwie Archer-fish, jak już to Archerfish
Odpowiedz@tehawanka: 1. nie chciałem dwa razy używać słowa "okręt" w tym samym zdaniu 2. bo jestem leniwcem i skopiowałem to ze źródła 3. bo jest to wyporność pełna - do tego trzeba dodać samoloty, ich uzbrojenie, ciężar pokładu startowego id. 4. dzięki za to ostatnie, widać w źródle był błąd
Odpowiedz@tehawanka: Ech, wpadka... "do tego" odnosi się do wyporności własnej okrętu. Oraz 1.5 - z tym masz rację, jedno miałem na myśli, a drugie napisałem.
OdpowiedzAle tam było okręt i okret podwodny, okręt jest jednostka marynarki wojennej, a statek marynarki handlowej, co ciekawe Japońska Armia wybudowala sobie lotniskowce nie podlegające marynarce wojennej. Proponuję zmienić źrodla lub uzupelnić. Shinano został wyprowadzony ze stoczni ponieważ obawiano sie amerykańskich nalotów i teoretycznie przejety przez marynakrę jednak nie był ukonczony, najlepszym dowodem na to jest to, że zatonął bodajże po 3 torpedach, a na pokładzie brakowało części drzwi wodoszczelnych i przebywało na nim o ile mnie pamięć nie myli coś około 300 stoczniowców. Zazwyczaj dla okretów są podawane 2 wyporności pełna i standardowa, w tonach zwykłych lub dlugich. Wyporność dla jednostek typu Yamato jest podawana szacunkowo, ponieważ nie zachowało się wiekszość planów, a cała budowa tych jednostek została utajniona. Nawet zaloga nie znala pełnych danych jednostek na ktorych służyła. Nie wiem czy ze zwględu na wojne w ogole mierzono pełną wyporność tych jednostek, najczęściej podawana jest wyporność 63tys ton jako wyporność standard, 65tyś jako wyporność pełną u Skylskiego w monografii najlepiej sprawdzić wyporność Yamato. Lotniskowiec w żaden sposób nie mógłby być cięższy ponieważ jak wspomniałem zdjęto z niego ciężkie wieże wraz z uzbrojeniem i amunicją, oraz większość grubego opancerzenia. Nadbudowa pokładu nawet wraz z samolotami nie dała by rady być cięższa, do tego nigdy nie zmierzono rzeczywistej wyporności Shinano stąd podawanie wyporności z końcówką do 55 ton jest bzdurą.
Odpowiedz