Momencik, trwa przetwarzanie danych   loading-animation

faktopedia.pl

Pokaż menu
Szukaj

Amerykańskie prawo nie zabrania pracownikom rozmawiania między sobą o warunkach

by cenot
Zobacz następny
Dodaj nowy komentarz
avatar YoungPride
2 2

Polskie prawo też tego nie zabrania. Co więcej, zapisy w umowach zakazujące dzielenia się informacjami o zarobkach z współpracownikami stanowią klauzule niedozwolone.

Odpowiedz
avatar gft4
0 0

@YoungPride: Racja, takie jest stanowisko ministerstwa (bo nie można swobodnie dodawać w umowie o pracę zapisów niekorzystnych dla pracownika): http://www.polskieradio.pl/42/4161/Artykul/1357820,Czy-pracodawca-moze-zwolnic-pracownika-za-rozmowy-o-zarobkach i http://pogotowiekadrowe.pl/documents/Kary%20za%20ujawnianie%20zarobkow.htm i http://www.rp.pl/artykul/712852-Wyjasnienia-MPiPS---Tajnosc-wynagrodzen-pracowniczych----.html Natomiast pracodawcy konsekwentnie to olewają, umowę z taką klauzulą sam dostałem do podpisu pierwszego dnia w "poważnej" firmie Asseco. Co z tego, że nie ostałoby się to w sądzie - jako sposób na uciszenie pracowników i utrzymanie niskich pensji sprawdza się to dobrze.

Odpowiedz
avatar share28
0 0

W ostatniej części swojej wypowiedzi chciałeś(aś) powiedzieć, że pracownicy mogą rozmawiać o swoich pensjach tymczasem wyszło że nie mogą, bo nie ma ku temu przeciwwskazań ;)

Odpowiedz
Udostępnij