Koszty ani technologia nie są żadną przeszkodą w zrealizowaniu projektu. Największą przeszkodą jest dogadanie się mocarstw. Taka kolej łączyłaby a nie dzieliła, zarówno Europę, począwszy od Wielkiej Brytanii, po Niemcy, Rosję, Stany Zjednoczone, a także Chiny, a nawet Afrykę.
@kenzol: Jeśli nawet by się coś takiego ziściło, to pierwszym beneficjentem byłyby kontakty USA/Kanada — Chiny, a nie USA/Kanada — Europa, bo nikt nie będzie się tłukł przez syberyjskie bezdroża samochodem. W Rosji przyzwoita infrastruktura poza europejską częścią jest tylko na samym Dalekim Wschodzie przy granicy z Chinami.
Takie propozycje powstawały już pod koniec XIX wieku. https://en.wikipedia.org/wiki/Bering_Strait_crossing
OdpowiedzPrędzej powstanie połączenie kolejowe Pjongjang—Seul.
OdpowiedzKoszty ani technologia nie są żadną przeszkodą w zrealizowaniu projektu. Największą przeszkodą jest dogadanie się mocarstw. Taka kolej łączyłaby a nie dzieliła, zarówno Europę, począwszy od Wielkiej Brytanii, po Niemcy, Rosję, Stany Zjednoczone, a także Chiny, a nawet Afrykę.
Odpowiedz@kenzol: Jeśli nawet by się coś takiego ziściło, to pierwszym beneficjentem byłyby kontakty USA/Kanada — Chiny, a nie USA/Kanada — Europa, bo nikt nie będzie się tłukł przez syberyjskie bezdroża samochodem. W Rosji przyzwoita infrastruktura poza europejską częścią jest tylko na samym Dalekim Wschodzie przy granicy z Chinami.
Odpowiedz@JaroWars: Jakim samochodem? To byłaby sieć kolejowa.
Odpowiedz